
Si tens problemes per veure el vídeo, fes clic aquí.
En aquest vídeo apareix la Mercè Vilalta, directora del CEIP Baixeras de Barcelona. Explica els recursos i dificultats que es troba l'escola per dur a terme el seu projecte d'autonomia de centre basat en les TAC. L'escola té molt clar que les NNTT són el present i el futur dels nens, no obstant es troben amb algunes dificultats econòmiques per tal de realitzar el projecte, ja que la directora argumenta que els obstacles trobats pel camí són d'origen econòmic perquè la formació i motivació per part de la resta de professorat no hi falta. Els professors d'aquest centre han lluitat per formar-se i així aprendre a utilitzar de forma adequada les TIC a l'escola, però com bé he dit abans, el seu handicap és els pocs recursos econòmics, les poques subvencions que reben. Segons el vídeo, els mestres de l'escola han hagut de gestionar-se per poder dur a terme el projecte de les TIC nomenat al seu pla d'autonomia.
Per tant, després d'haver vist aquest vídeo puc extreure algunes conclusions. En primer lloc, m'agradaria dir que aquesta escola reflexa la realitat de molts altres centres, ja que estan intentant actualitzar-se per poder participar de forma activa en aquest nou món de les noves tecnologies però no els resulta una tasca fàcil perquè, tot i que hi ha una bona intenció per part de la comunitat educativa, fan falta molts recursos que no tenen i això dificulta el treball. També m'agradaria aplaudir aquesta escola per ser un l'exemple clau a seguir perquè tot i que no disposen de recursos suficients, els mestres han fet esforços per formar-se, motivar-se per tal d'actualitzar-se en aquesta nova societat i gestionar-se per tal d'intentar aprofitar tot el que està al seu abast per poder introduir més recursos per utilitzar com cal les NNTT a l'aula. Finalment, dir també que aquesta és una tasca complicada perquè per molt que els mestres s'esforcin, si no hi ha prou recursos per dur a terme aquest projecte, no es podrà fer com cal, ja que no hem d'oblidar que la feina del mestre no és només introduir les NNTT a l'aula i formar-se per fer-ho sinó que ha de fer moltes altres coses necessàries pel món de l'educació i, per tant, no ens poden quedar enrere intentant arreglar una cosa que, en principi, no ens pertoca. No obstant, dir també que aquests professors, aquesta escola m'ha demostrat que quan algú vol tirar endavant un projecte, per moltes barreres que hi hagin, si hi ha interès i ganes de treballar es pot aconseguir tot el que ens proposem.
Noves tecnologies i el currículum
La relació que trobem entre la utilització de les noves tecnologies i el currículum és ben senzilla. Les noves tecnologies han de servir perquè els alumnes aprenguin continguts d'ensenyament-aprenentatge, adquireixin autonomia a l'hora de treballar, assoleixin objectius, coneguin la vida real, s'introdueixin a la societat de la informació, treballin en equips de manera col·laborativa i cooperativa. En definitiva, com a mestres hem d'intentar que les noves tecnologies serveixin a l'alumne per ser competent a la vida real (la vida de fora de l'escola). Un cop tenim clar els objectius de les NNTT, el següent pas és com implementar-les. Per fer-ho només fa falta tenir interès i motivació a l'hora d'aprendre, com era el cas del vídeo que he vist anteriorment. Els professors posaven tot el seu empeny per fer possible la introducció a l'aula de les NNTT (ficaven interès, motivació, formació) però aquest no és l'únic factor a tenir en compte, ja que els recursos que té l'escola també influeixen molt (tal i com hem vist anteriorment) en poder posar en pràctica tot això. No obstant, el més important, des del meu punt de vista, és que tota la comunitat educativa es posi d'acord per poder tirar endavant el projecte i, així, s'aconseguirà crear una força, un impuls per introduir les NNTT a l'aula de forma satisfactòria.
No hay comentarios:
Publicar un comentario